Instagram’da 10 binden az takipçi ile nasıl para kazanılır? Nano etkileyici nedir?
“Nano influencer”, sadece birkaç bin takipçisi ile bir sosyal medya hobisini ekonomik bir yan işe, hatta tam zamanlı bir işe dönüştürebilen kişilere verilen bir isimdir. Bunun bir örneği Jalyn Baiden’dır.
Business Insider Mayıs ayında kendisiyle röportaj yaptığında 4.000 Instagram takipçisi ve 8.000 TikTok takipçisi olan bir cilt bakımı fenomeni olan Baiden, tam zamanlı bir içerik oluşturucu olarak önemli miktarda para kazanıyor.
Marka anlaşmaları, Baiden’ın gelir elde etme yollarından biridir.
Örneğin, Insider ile yapılan bir röportaj sırasında, üç karelik bir Instagram hikayesi 350 dolardan, TikTok görseli ise 1.000 dolardan başlıyor. Baiden, fiyatlarını her anlaşma için uyarladığını ve bu fiyatları çıktıya, kullanım oranlarına ve münhasırlığa göre belirlediğini söyledi.
SIRRI GÜZEL İÇERİK, AZ TAKİPÇİ AMA GERÇEK KİTLE VE AĞIR ETKİLEŞİM
Nano etkileyicilerin bunu başarmasının en büyük nedeni, az sayıdaki takipçisinin yoğun bir şekilde meşgul olmasıdır. Ayrıca bu takipçiler bahisle doğrudan ilgili kişilerden oluşmaktadır. Diğer bir deyişle, doğrudan ilgilenebilecek kişilere bir reklam gönderisi gösterilir.
NANO ETKİSİNİN ETKİSİ ARTIYOR
Influencer pazarlama platformu Izea’nın 2022 raporu, çeşitli boyutlarda takipçilere sahip influencer’ların Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, Pinterest ve Twitter’da ne kadar kazandığını ortaya koydu. Izea, nano etkileyicilerin 2015’e göre toplamda 36 kat daha fazla kazanmalarıyla dikkate değer olduğunu söylüyor.
Business Insider’ın analizine göre, nano etkileyiciler, niş içerikleri ve yüksek etkileşimli kitleleri nedeniyle markalar ve etkileyici pazarlama ajansları için giderek daha önemli hale geldi. Ayrıca genellikle yüz binlerce veya milyonlarca takipçisi olan etkileyicilerden daha düşük fiyatlara çalışırlar.
Spor pazarlaması ve marka geliştirme girişimi FanWord’un CEO’su Christopher AumuellerInsider ile yapılan bir röportajda, “ 40.000, hatta 10.000 veya 5.000 takipçinizin olmasına gerek yok” diyor.
Nano etkileyicilerin markalarla bağlantı kurmasına yardımcı olma konusunda uzmanlaşmış Heartbeat gibi platformlar şimdiden sektöre girdi.
Instagram’da 10.000 takipçiye ulaşmak, daha fazla markanın radarına girmek, daha büyük bir takip oluşturmak, uygun para kazanma araçlarına erişimin kilidini açmak için hevesli etkileyiciler için değerli bir engel olsa da, nano etkileyicilerde durum böyle değil. Daha düşük takipçi sayılarına rağmen karşılaştırılabilir bir gelir elde edebiliyorlar.
‘YÜZ BİNLER TAKİPÇİYE İHTİYAÇ OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜM’
içeriden Mayıs ayında röportaj yaptığındaToronto’dan Tess Barclay’in Youtube’da 30.000, Instagram’da 5.600 ve Tiktok’ta 10.300 takipçisi vardı. Ona göre şirketlerin artık yüz binlerce takipçiye ihtiyacı yok. Markalar artık çalışmalarının ve hizmetlerinin reklamını yapmalarına yardımcı olmak için yalnızca birkaç bin takipçisi olan yaratıcılarla da çalışıyor.
Barclay, çalışmak istediği her markaya tek sayfalık bir medya kiti gönderir. Barclay başlangıçta ücretsiz çalışma karşılığında FabFitFun gibi markalarla çalıştı. Akabinde Şubat 2021’de ilk marka anlaşmasını yaptı. CloudTax ile yaptığı anlaşma sadece 115 dolar değerindeydi. O zamandan beri büyük markalarla çalışıyor.
Barclay, “Sosyal medyada para kazanmak için her zaman yüzbinlerce takipçiye ihtiyacınız olduğunu düşünmüştüm. Ama bu gerçekten doğru değil. Yarı zamanlı olsa bile, bunu bir iş haline getirmenin pek çok yolu var” diyor Barclay.
2019’da oluşturuldu medya kitinin bu taahhütlerin gerçekleşmesine yardımcı olduğunu söylüyor.
2021’in sonunda Barclay, 9’dan 5’e çalıştığı işinden kazandığı kadar sosyal medyadan da kazanıyordu, bu nedenle içerik oluşturmak ve influencer pazarlaması konusunda markalara akıl hocalığı yapmak için işinden tam zamanlı olarak ayrıldı.
Reklam geliri ve marka etkileşimleri, bir içerik oluşturucu olarak gelir akışlarının ortasında yer alıyor.
MEDYA SETİ HAZIRLANIYOR…
Barclay’in şirketlere gönderdiği medya kitinde takipçilerin demografik bilgileri, hedef kitle gibi bilgilere yer verilir. Bir dizi anlaşma yapmasına yardımcı olan medya kiti, Mayıs 2022’de şöyleydi:
Bu makaleler de ilginizi çekebilir:
-
Instagram hesabı nasıl dondurulur? hesap dondurma linki
-
Instagram hesabı nasıl kapatılır? 2021 cari hesap kapatma linki
-
Instagram arama geçmişini silmenin en kolay yolu
-
Instagram hikayeleri nasıl indirilir?
-
Instagram Shop Türkiye’ye geliyor
-
Instagram hikaye ayarları nasıl yapılır? Benzetme ne kadar büyük olmalı?
-
Instagram resmine altyazı nasıl eklenir? Resmin boyutu ne olmalı? Altyazıları adım adım nasıl ekleyeceğiniz aşağıda açıklanmıştır
-
Instagram doğum gününü ekle nedir? Instagram neden doğum gününüzü soruyor?
-
Instagram’da sessize aldığınız bir hesabın veya hikayenin sesini nasıl açarsınız?
-
Instagram kişiler özelliği nedir? Bir dizin nasıl bağlanır?
-
Instagram mesaj bildirimi gelmezse ne yapılır? Instagram mesaj bildirimlerini açma ve kapatma adımları
-
Instagram’da fotoğrafa müzik nasıl eklenir? Fotoğraflarla adım adım açıklama